Hindamine

Hindamise alused

Teadmiste ja oskuste ning käitumise ja hoolsuse hindamisel lähtutakse põhikooli riiklikust õppekavast, selle alusel koostatud kooli õppekavast ning kooli kodukorra nõuetest. Hindamine on süstemaatiline teabe kogumine õpilase arengu kohta, selle teabe analüüsimine ja tagasiside andmine ning selle alusel edasise õppe kavandamine. Hindamisel kasutatakse mitmesuguseid meetodeid, hindamisvahendeid ja –viise.

Hindamise eesmärk

Teadmiste ja oskuste hindamise eesmärk on:
1) toetada õpilase individuaalset arengut;
2) anda õpilasele tagasisidet tema õppeedukuse kohta;
3) innustada õpilast sihikindlalt õppima;
4) suunata õpilase enesehinnangu kujunemist;
5) toetada õpilast edasise haridustee valikul;
6) suunata õpetaja tegevust õpilase õppimise ja individuaalse arengu toetamisel;
7) anda alus õpilase järgmisesse klassi üleviimiseks ning kooli lõpetamise otsuse tegemiseks.